onsdag 1 maj 2013

Första maj

Idag är söndag mitt i veckan, härligt tycker jag iaf ;) Dagen blev inte riktigt som jag har tänkt mig. Jag har iaf oljat utemöblerna, men istället för en PW så blev det ett stort lass till återvinningsstationen. Jag och Cee åker rätt ofta till tippen och det verkar inte ta slut med allt som ska slängas. Skänkte 3 säckar med kläder till Myrorna. Kollegan I ska få ett tiotal barnspel till sina barnbarn, känns alltid bra när gamla saker kommer till användning igen.
Det blev en snabbis till IKEA oxå där jag köpte en gardinstång till R. När vi åt en "delikat" lunch så tog M en IKEA öl till maten, nu gör  Kamprad t o m egen öl.
Eftersom det har utbrutit korvkrig i Kungens Kurva, så har Kamprad sänkt priset för korvarna till 4:-, helt otroligt hur man kan sälja korvar så himla billigt.
Hur som haver så har min dag varit bra och den bästa händelsen är att Djurgården gick till final i Svenska Cupen (äntligen vann de en match).

Fotograf: Cee

6 kommentarer:

Susjos sa...

Borde oxå ta fram,tvätta rent och olja in utemöblerna...men det hanns inte idag!
Blev en joggingtur i solen istället!
Tack för din kommentar i min blogg ♥

moi sa...

Vilken energi du har haft idag!
Och vilken tur "ditt" lag har haft, bara att gratulera! ;)

Guldkryckan sa...

Gör kamprad egen öl?..en nyhet för mig..fast inget jag i så fall kan tänka mig att köpa..!

Ja du..4 spänn för en korv..det är bra pris det, undrar om han minskat på summan där av priset som ska till hans eget lilla "skatteparadis-konto"?
Men det är han väl unt i så fall tycker jag..en go gubbe :)


Sv: Huvudvärk? Du måste ätit nåt dåligt ;)

äppelblomman sa...

Åh va gött att få så mycket gjort! Jag har typ suttit i en solstol idag, men jag har oxå påtat i trädgården;-)
Kram K

Mallan sa...

Jaså, egen öl? Hur smakade den? :-)

BP sa...

VA!!!! Gör Kamprad öl???!!!!! Undrar hur den smakade. För korvarna som förut kostade fem spänn var absolut inte sämre än andra kokvarianter.
4 kronor för en korv - löjligt billigt med tanke på att en korv med bröd vid Östra kostar 15 kronor.