onsdag 18 juni 2014

Brist på Corona

Tillhör du en av dem som gillar Corona och märkt att den är slut precis överallt (nästan iaf)? Tydligen är det brist på glasflaskor i Mexico. Läs mer om bristen här.
Lärde mig i ytterligare en sak ang Limen när jag googlade efter Coronabristen. Att sätta en citrusklyfta i flaskhalsen har sitt ursprung i att man ville få bort ev rost som kommit från kapsylen. Numera är det bara en smakförhöjare. 
Btw så betyder Corona Krans eller Krona på Latin. 
Nu hoppas vi på att Mexico får ordning på sin flasktillverkning så att vi inte behöver vänta till hösten, för Corona är verkligen en sommardryck. 

Bilden har jag lånat från allra bästaste Cee. 


2 kommentarer:

BP sa...

Japp, har märkt att Corona är slut överallt och har så varit ett bra tag. Det är min favo öl under sommaren. Så jag har fått krypa till kors och fått dricka Sol i stället. Ingen större skillnad.

Shamrock sa...

Jag tycker att öl ser gott ut en varm sommardag men jag tillhör det fåtal som inte tycker om öl. Jag är därför lyckligt ovetande om bristen.

Ha en trevlig midsommar!