lördag 23 augusti 2014

Tur i oturen

Under eftermiddagen idag så brann det i Rasmus hus. Han bor högst upp i ett 3 våningshus. Alla 7 lägenheter högst upp ha mer eller mindre brunnit. Rasmus hade tur i oturen, hans lägenhet är "bara" rökskadad. En del av hans soffa har har brunnit förmodligen har det kommit glöd från ventilationen.
Läs mer här.
Så glad att Rasmus och hans Tessa inte är skadade.
Rasmus lägenhet är den som vattenstrålen träffar.

Jag är så imponerad av vårt proffsiga  poliser och brandmän. Skötte allt så proffsigt mot de drabbade. 
Underbara grannar som gick runt bland de drabbade och frågade ifall de ville ha sängplatser. 
Nu har jag bäddat ner de mina och jag hoppas att de går sova. Imorgon kl 11 är är det infomöte med Brandförsvaret, kommun och föraäkringsbolag. 
På måndag ska polisen göra en teknisk undersökning i 2 av de utbrända lägenheterna. 



6 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Herregud.....ja, man drar ju en suck av lättnad att det gick bra.
Bra med grannar som stället upp då.
Hoppas de får ordnat till huset så fort som möjligt.

Frk M sa...

Ja,så tragiskt öde för de drabbade. Tror inte man på något sätt kan föreställa sig hur det är.

Men som tur är så var det vad jag förstår inga personskador inblandade.

BP sa...

Herregud! Tack och lov att ingen kom till skada och att Rasmus lägenhet klarade sig hyfsat. Men ändå eld och vatten är element som jag har stor respekt för = är rädd för.

Life of Johanna sa...

usch så hemskt. skönt ändå han hade tur :)

Jeanette sa...

Fy så otäckt, men tur att de är oskadda. Hoppas inte det blivit för mycket rökskadat av deras grejer.
Kram J

Susjos sa...

Usch så läskigt, hoppas att hans lägenhet är okey!