lördag 28 mars 2015

Årets Bygge 2015

Åres Bygge var den gala som jag arbetade på i måndags. Mitt företag där jag arbetar var en av arrangörerna och Galan var på Cirkus i Stockholm. Jag och 4 av mina kollegor var där redan strax efter nio för att gå igenom bl a körschema, mat med personalen på Cirkus. Årets Bygge startade kl 15 med seminarium där bl a vår Bostadsminister Mehmet Kaplan och Samir Sabri från 2ndchance talade. Eftersom vi hade bostadsministern var på plats så var SÄPO var innan och rekade, Första gången jag skakade hand med en från Säpo och första gången för SÄPO att skaka hand med en Byggtjänstare (jag frågade). ;) Sedan var det dags för själva Galan där man bl a skulle utse Årets Bygge 2015.
Så här såg menyn ut:
Förrätt: Rosépeppargravad Salma Lax med picklad gurksallad och gräslöks-mousselinesps
Varmrätt: Grillad Oxfilémedaljong med portvinsås med honungsrostade rotfrukter samt potatis-och jortärtskockspuré.
Dessert: Varma björnbär från Båstad med rosmarin och Levainbröd och vaniljpannacotta.

Under Årets Byggegalan underhöll Jessica Andersson och Bounce (eller vad det heter numera) dansade, klicka här och kolla deras häftiga dans.
Årets Bygge 2015 blev Rådhuset i Kristianstad, klicka här och kolla de nominerade.
Och vad gjorde jag och mina kollegor då: Prickade av våra 495 gäster, packade goodiebags, såg till att våra sponsorer kom på plats,och åt den fantastiska middagen på stående fot, kikade lite på underhållningen. Under dessa 174 timmar så satt vi ner ca 20 minuter,.
Trots lite onda fötter så var det kanonkul, men hann inte ta så många bilder.

Årets Bygge 2015 - Rådhuskvarteret i Kristianstad





Bild lånad från Jens Design Sthlm AB

Bild lånad från Jens Design Sthlm AB

Konfettiregn över vinnarna

Bild lånad från Kollegan P


4 kommentarer:

Unknown sa...

Vad kul! Inte varje dag man får ta i hand med en från Säpo:) bra träningspass lät det som också med att endast sitta i 20 min:) kram Pernilla

BP sa...

WOW! Fick du inte fota SÄPO-killen. Det hade varit riktigt coolt ju;-)
Toppen bilder från galan, men jag förstår att du hade att stå i där. Kul ändå att få vara med om galan.

Kolonilotta sa...

Vilket fantastiskt jobb ni har gjort!
Verkligen bra jobbat.
Ha en skön söndag! :)

Susanne ❤️ sa...

Vilket jobb du / ni gjorde
Att anordna en gala är inte lite jobb förstår att du varit upptagen och det såg ju ut att blivit hur bra som helst
KRAM