måndag 30 november 2015

Trudelutten vid Odenplan går runt, runt, runt

Trodde jag skulle bli lätt "nervsjuk" idag på arbetet. En bit bort från kontoret står det en snubbe och spelar en trudelutt på sin trumpet hela dagarna. Trudelutten är ifrån Gudfadern och den spelas falskt hela dagarna. Trudelutten tränger sig igenom husväggarna och till slut sitter jag och mina kollegor och nynnar till trudelutten. Ska det fortsätta så här så kommer jag nog få en sådan för vit tröja med väldans långa ärmar som man knyter på ryggen ;)



2 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Tänkte på det ett tag sedan nu. Är ju inne på Odenplan ganska ofta som du vet... Så jag har hört trudilutten ett antal gånger vid det här laget. Kände dock inte igen melodin. Men när maken och jag steg av bussen i fredags och hörde trudilutten sa maken direkt: "Godfather, å han modifierar den ju. Karln är duktig!" Oooooops....

Karins ordöverflöd sa...

Hubba bubba ett tuggummi, blir stoooort
när man tuggar det.
Tror det passar exakt i trumpethålet.