onsdag 25 maj 2016

Oljud från grannar

Hittade en artikel på Twitter som tidningen Metro skrivit. Artikeln handlar om vilka oljud hos grannarna vi irriterar oss mest på. De vanligast ljudstörningarna som rapporterats till SCB är.

Grannar som spelar musik på hög volym
Högljudda fester
Grannar som skriker, gapar och bråkar i sina lägenheter
Grannar som rör sig och klampar runt i sin lägenhet ovanför
Ljud från apparater exempelvis: TV, mixers, vibrerande mobiltelefoner och borrmaskiner

Jag retar nog mig mest på folk som skriker och gapar.
Vad irriterar du dig mest på?

Bild lånad från TV3


5 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Helt klart folk som renoverar och borrar hela kvällarna!
Kram :)

BP sa...

Musik stör jag mig inte på så länge det är min smak vill säga.

Jag irriteras också mest av när folk renoverar och borrar under kvällar och helger.

Junitjej sa...

Om en granne borrar i väggen sent på kvällen eller väldigt tidigt på morgonen, så irriterar jag mig på det.

Unknown sa...

Samma som dig. Bodde över en tandläkarmottagning i 12 år helt ostörda kvällar och helger. Nu bor vi i villa så vi störs inte av något som tur är .Kram

Susjos sa...

Tyvärr blir vi störda av grannarnas hundar som skäller...inte kul alls, det är två rottweilers....