tisdag 19 juni 2018

Fotbollssverige stannar

Sedan Ingemar Stenmark storhets tid har jag nog aldrig Sverige stanna pga sport. Om någon har missat det så mötte Sverige Sydkorea igår kl 14. Jag arbetar vid Odenplan och hela Odengatan var tom på folk. På kontoret satt ca 50% i köket och följde matchen, vi andra satt på möte (inbjuden av en norska) och såg sedan matchen från min arbetsplats.
Stor tack till BP som sköter tipset och lämnar världens bästa avrapportering av matcherna. 
Det går sisådär för mig eftersom lagen inte spelar som jag vill, är på 36:e plats av 40. Men BP jag kommer igen ;)


3 kommentarer:

Susjos sa...

Å jag sov mej igenom hela matchen, men av förklariga skäl...hade ju jobbat natt!
Visst var det roligt att Sverige vann! Min man är ju med i ert fotbollstips, går inte så bra för honom heller kan jag säga.
Älskar BP:s härliga expertkommentarer på mailen!

BP sa...

Hahaha! Tack gulliga du! Här i mitt bostadsområde var det likadant. Inte en människa på innergården. Åsså hördes det världens vrål när Granqvist satte straffen. Helt underbart! Minns också Stenmarkstiden. Där satt alla i konferensrummet på mitt dåvarande jobb.
Tycker det är himla kul att du är med i tipset för första gången. Vänta bara till EM om två år och nästa VM om fyra år. Då är du varm i kläderna;-)

Tusen tack för komplimangen om mina rapporter och länken:-)

Storstadslivet efter 40 sa...

Själv jobbade.man 4a nätter så fotbollen hoppade jag och sov istället