torsdag 4 augusti 2011

Fortsättning på Äggmonteringen

Sååååådärja, det trodde du aldrig BP, men det var lätt som en plätt att montera ihop min nya hängstol ;)


























Eftermiddag och kväll har jag tillbringat på Sjöhistoriska och sett/lyssnat på Takida och Europe. Takida såg jag förra tisdagen och Europe har jag aldrig sett tidigare. Hur som haver så var både konserterna kanon.




















Imorgon är det min nästsista semesterdag denna sommar och den ska jag ägna åt att sola och bada.......

onsdag 3 augusti 2011

Ägg-montering

Kl 07:32 ringde de en morgonpigg lastbilschaufför och sa att han var på g för att leverera min hängstol. Hatar att bli väckt av klockan, men idag fullkomligt hoppade jag ur sängen =)
Så just nu ligger detta inplastade ägg på min tomt och väntar på montering, först ska jag bara äta frulle.
Under eftermiddagen kommer Lillan och Jessica hit för lite mat och dryck innan vi åker in till Sjöhistoriska, så jag måste hitta på något att äta oxå.
btw, så kommer det att bli en underbar dag idag, så några dopp i Lånkan ska jag nog hinna med.

tisdag 2 augusti 2011

Bilder från Åland

Nu har jag laddat in mina bilder från Åland, så här kommer nu en bildkavalkad från min semester från Åland

"Mitt" hus

Stenåker från istiden

Tvagning i havet

Solklipporna

Solklippor igen

Elvis fick följa med på Cruisingen

Hoffmaestro på RockOff 2011


Bomarsund

Lägg till bildtext


Sverre är en schysst kille ;)

No shopping

Hittade ingenting på reans och har absolut ingen lust alls att handla höstkläder. Efter att jag fixat alla måsten, så gick jag hem till Dee och tog en fika på hennes balkong. Eftermiddagen har i vanlig ordning bestått av chill och en god bok, börjar vänja mig vid detta liv ;)

Dax för lite shopping

Är på väg ner till Huddinge C, där ska jag hämta ut biljetterna till morgondagens konsert med Europe + Takida, har fått ett utbetalningskort på 611:- som måste hämtas ut och göras av med på lite shopping få se ifall jag hittar något på rean.....

måndag 1 augusti 2011

Lugnet fortsätter.....

Jag kommer att vara totalt utvilad efter mina 2 veckors semester. Idag har jag chillat ett par timmar ner vid Lånkan, när det stora, stora molnen kom så cyklade jag hem och fortsatte chillandet hemma på min gata.
Idag blev det en gammal klassiker till middag nämligen Flygande Jacob (Mums).
Imorgon blir det ännu mer chill =) Nu ska jag ut på bloiggpromenad och se ifall vi är fler som bara chillar.

Mumsfilibaba

Sitter och sippar på ett glas hemmagjord vinbärssaft som är fantastisk god. Tänk att även jag kan vara huslig ;)
Tack bästa Cee för alla vinbären!!!!