fredag 11 september 2020

Nattåg

Det har hänt en hel del under mitt blogguppehåll, så jag får berätta det allra mest spännande 😃
I januari åkte jag nattåg för allra första gången i mitt 55-åriga liv. Jag skulle åka och besöka Luleå Tekniska Universitet och kom då på att det vore ju kul att testa på Nattåg. Jag bokade 1:a klass, för då får man bo ensam och det är bäddat. Tåget avgick från Stockholm runt 18-tiden och skulle vara framme 06:30 i Luleå.

Väl ombord så fick jag inte riktigt det den där 1:a klass känslan men jag fick iaf bo själv och det var bäddat när man väl hade bäddat upp soffan.
Som tur var jag hade jag med mig en kollega så det blev lite chit-chat innan det var dags att lägga sig.
Jag hade laddat ner en serie på paddan, så innan jag slöt mina blå så hann jag se ett par avsnitt.
Känslan av att sova på tåg var fantastisk, vaknade till mitt i natten av att tåget stod still. Drog isär gardinerna och ute var det becksvart förutom alla stjärnorna (så där mycket stjärnor ser vi inte i Stockholm).
Väl framme vaknade jag riktigt utvilad och det bjöds på frulle på ett hotell i närheten av tågstationen. Så blir det fler långresor så kommer jag nog åka tåg. 
Hur jag kom hem? Tog flyget för då ville jag bara hem, men kanske blir det ToR någongång.




torsdag 10 september 2020

Jag är tbx

Har fått ny energi och efter en lååååång bloggpaus så tänkte jag börja blogga igen.
Det har en hel del under min bloggpaus och det bästa är att jag ska bli Farmor till en liten pojke i januari 2021.

Har arbetat hemifrån sedan 24 mars, men har smitit in till HK ett fåtal gånger. Trodde aldrig att jag skulle sakna mina kollegor så mycket.
Det fungerar så bra att arbeta hemifrån. Jag har ett extra rum som nu har blivit gästrum/arbetsrum, sitter bra i min nya fina kontorsstol. Alla möten sköts via Teams och det funkar rätt bra, tycker att det är svårt att vara kreativ digitalt men det ska jag nog lära mig oxå.
Sommaren har jag tillbringat mestadels hemma målat huset och gjort några småutflykter till skärgården.


Börjar lite lätt så att jag kommer igång, nu ska jag ut på bloggpromenad.


fredag 15 november 2019

Lennart Johanssons pokalen

Firandet av Djurgårdens SM-guld bara fortsätter, igår fick vi bli fotade med Lennart Johanssons pokal på Hovet.
Våra Fotbollshjältar blev hyllade på Hovet igår. Det blev en bra dag igår trots att vi förlorade hockeymatchen.


måndag 11 november 2019

Sthlm food & wine

I fredags var jag på Allt om hälsa och Sthlm food & wine. Allt om hälsa var rätt OK, medans Sthlm food & wine var så himla trevlig. Det blev en hel del gott att äta och dricka och kvällen avslutades på Älvsjös minsta "krog". För övrigt så blev det en lugn helg, Cee bjöd på smarrig frulle på Scandic efter en lååång promenad i regnet i lördags och igår promenerade vi i snöfallet.
Det finns inget dåligt väder, bara fula kläder ;)



fredag 8 november 2019

Guldtårta

I onsdags bjöd jag och kollegan L på Guldtårta. Vi bjud in en salig blandning av Djurgårdare, Ajkare och bajare, alla åt åt var så glada ;)



fredag 1 november 2019

Halloween

Igår hade vi en liten Halloween fest på jobbet. Temat var en figur från någon skräckfilm. Jag körde på temat nunna för det finns säkert en nunna i någon skräckfilm ;)
Nu tar jag helg och hoppas att ni får en härlig helg