lördag 31 augusti 2013

Oktoberfest i augusti

Igår var jag på Oktoberfest i Älvsjö. En himla skojsig fest. 2000 personer som dansar på bänkarna, dricker öl och har kalasskoj. 
Idag blir det lite städning och ikväll är det dags att fira Carro som fyllt 50 år.
Ha en underbar lördag. 


fredag 30 augusti 2013

5:2 Dieten

Hihihi, denna bild snurrar runt på Facebook. Tycker den är himla skojsig ;)



torsdag 29 augusti 2013

Lakritspipan hotad

Läste på Aftonbladet att lakritspipan och Chokladcigaretten är hotad av EU. EU vill ta bort godis som liknar tobak. EU vill inte att barn ska förknippa rökning med något positivt. Det vore positivt ifall fler inte börjar röka, men jag tror inte att det fler som börjar röka pga  att de som barn "rökt" lakritspipa eller chokladcigaretter. Vad tror du?

Bild lånad från aftonbladet.se

onsdag 28 augusti 2013

Tjejgåing 2013

Ikväll har jag och några kollegor gått 8 km i "loppet" Tjejgåing. Trevligt kväll med trevliga kollegor. 



tisdag 27 augusti 2013

Bra start på dagen

Verkligen älskar mina PW till arbetet, mår så himla mycket bättre. Jag använder mig av appen Runkeeper för att bli peppad att gå längre och fortare. Runkeeper talar om hur långt och tid/kilometer och personbästa. Jag är ingen tävlingsmänniska ;)




måndag 26 augusti 2013

Sensommar-måndag

Vilken härlig sensommar måndag vi har haft idag. 
Har paltkoma efter en Taco-middag hemma hos Rasmus. Vi kollar på när Djurgården spelar borta mot Syrianska. 
Idag har jag haft en kanondag på arbetet. 
Hade flyt i mitt arbete och hann undan med en massa.
Vann en affärslunch för 2, den ska jag dela med bästa Cee. 
Var på en fantastisk skön ansiktsmassage, blev som en ny människa




söndag 25 augusti 2013

Trasdockans dag

Idag vill jag uppmärksamma den viktiga temadagen Trasdockans dag. Så hör skriver atsuBusta (Föreningen Anhöriga till Sexuellt Utnyttjade Barn) om Trasdockans dag.
Trasdockans Dag är en årlig manifestation som är till för att belysa våld och sexuella övergrepp på barn.
Detta är elfte året i rad som Trasdockan träder fram för att försöka förändra och skydda våra utsatta barn.
Varför Trasdockan?
Trasdockan är en symbol för det sexuellt utnyttjade barnet, de tusentals utsatta som nu är barn och de tusentals som en gång blivit utsatta som barn och fortfarande bär på följderna av övergreppen. Ett barn som någon slitit i, slängt undan i ett hörn och glömt bort – som ett ting, ett föremål, en ägodel – precis som en trasdocka. Övergivet både av den som utsatt barnet och av samhället.
Vi vill förändra detta.
Var med och förändra!
Håll inte en tyst minut för det utsatta barnet – Skrik så högt du kan.

Bild lånad från atsub.se