tisdag 8 juli 2014

Sämsta brandvakten

Tidigt i söndagsmorse vaknade jag av att det luktade brandrök i mitt sovrum, sneglade upp och konstaterade att det inte brann i mitt sovrum och somnade om. När jag vakande ett par timmar senare så funderade jag lite hur jag är funtad egentligen, bara somna om sådär. Jag bor i en radhuslänga och det hade ju kunnat brunnit hos en granne. Hela söndagen kom och gick röklukten och jag hade ingen aning om var lukten kom ifrån (det var iaf inte hemma på min gata.). Idag fick jag svar, det var Big Bags anläggning i Snösätra som brunnit i torsdags, Läs mer här.
Nästa gång jag känner brandlukt så ska jag gå upp och kolla läget, jag lovar.....



2 kommentarer:

moi sa...

Jag har gjort detsamma en gång. Vaknat av brandrök och somnat om. Vi får ursäkta oss med att vi måste ha varit otroligt trötta (och tröga.. ).
Numera är jag nojjigare och har svårt att koppla av när grannen grillar. Är det en brand eller är det hans kött som luktar konstig.
Såklart är det hans grillteknik som är orsaken :)
Kram

anettan sa...

Jag tror du är ursäktad....du var ju klart jätte trött. Kram Anette