fredag 24 oktober 2014

Rosa Bubblor

Ikväll är jag på Rosa Bubblor. Rosa Bubblor är ett event som jag försöker gå på varje år. Rosa Bubblor är ett evenemang för insamling till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. En av arrangörerna är en kollega till mig. I år anordnas Rosa Bubbel får 9:e året.
Man betalar 200:- och får ett glas bubbel och lite tilltugg. Hälften av de pengarna går oavkortat till Rosa bandet. Så ju mer vi dricker bubbel ju mer pengar går till Rosa bandet.
Förra året samlade Rosa Bubblor in 25.926:- och totalt har Rosa Bubbel samlat in 176.129:- sedan start.




5 kommentarer:

BP sa...

Nu har jag lärt mig något nytt igen. En av våra kollegor arrangerar galan... Har ju jobbat där i nästan 10 år, men ändå känner man inte en hälften av arbetskamraterna...

anettan sa...

Men vad härligt. Bara drick! Kram Anette

Susjos sa...

Såklart dricker du massa rosa bubblor ikväll! Skål!

Frk M sa...

Bra! Varje krona är viktig så forskningen kommer framåt och räddar liv.

Hoppas bubblet var skoj!

Anneli sa...

I Gäddede har jag en bekant som ordnar Rosa Gala, själv skänker jag bara pengar - men minns att du skrivit om detta tidigare och tänkt att det vore ett enkelt sätt att samla lite i min by….. Nästa år!!!