tisdag 18 november 2014

Studenter

Jag och mina kollegor ska om 8 arbetsdagar flytta. Vi kommer att arbeta i fullflexkontor vilket innebär att vi kommer  byta skrivbord varje dag och kommer att ha vårt kontor i en verktygslåda. 
Jag arbetar inom bygg och vi har hur mycket böcker som helst som inte får flytta med till den nya arbetsplatsen. Istället för att slänga så skänker vi böckerna till studenter som studerar inom Samhällsbyggnads. Idag kom det minst 60 studenter som fick ta så mycket böcker det bara orkar bära. Denna aktivitet som vi haft tidigare är mycket populär bland våra studenter. 



3 kommentarer:

BP sa...

Gabriella och jag blev så glada över hur happy studenterna var att få böckerna. En tjej var t o m så smart att hon hade tagit med sig en väska med hjul. Smart! Såg två killar på 3:e våningen som försökte dela upp böckerna mellan sig, för de knappas orkade bära hela mängden.
Himla roligt faktiskt!

Bakom dörr nr. 11 sa...

Och sådana kontor säljer vi där jag jobbar...ja inte verktygslådorna då :)
Trevlig kväll
Kram Pia

Susjos sa...

Så tacksamt för studenterna!!!
...såg just att Leksand tog emot DIF på hemmaplan ikväll....och tror minsann att Leksand vann med 5-3! Lite roligt för bottenlaget att få poäng ikväll :-)