måndag 5 mars 2012

Ostbågens dag

Idag fírar vi ostbågens dag. Här kommer lite info, btw så älskar jag sega ostbågar.


Fakta om OLW cheez doodles i Sverige
  • OLW cheez doodles är spröda majsbågar med smak av cheddarost.
  • Den berömda böjda formen skapas av ett starkt luftryck.
  • OLW cheez doodles bakas. De friteras inte.
  • OLW cheez doodles har funnits i Sverige sedan 1967.
  • Var tredje sekund säljs en påse cheez doodles i Sverige.
  • Varje år säljs det 11 miljoner påsar. Det gör OLW cheez doodles till Sveriges absolut mest sålda snacksprodukt.

10 kommentarer:

curlingmamman sa...

Älskar också ostbågar :) kram

Anna sa...

Så idag MÅSTE man köpa en påse för och vara me och fira :)
Älskar bågar!!
Kram

Nenny sa...

Är detta en officiell högtid? Flaggdag!!
*rusar till affären och köper*

Malla sa...

haha, allvarligt? :D måste vara ett år sen jag åt dessa sist.

Agneta sa...

De luktar illa, men smakar gott!

♥ Carina ♥ sa...

Va? Hur kan jag ha missat detta??
Jag bara löööve ostKROKAR som jag då säger :)
Kram

Anneli sa...

Håller med Carina - det heter ost KROKAR. Och de är godast! Men inte sega, helst...

Madlar sa...

Hellre ostbågar än chips. Mums!

Pernilla sa...

Missade det fast jag ÄLSKAR ostbågar!:-)

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Åh, vad jag blev sugen nu då.....
Namnam!