söndag 23 september 2012

Summering fredag-söndag

Har inte hunnit blogga sedan i torsdags så här kommer en summering.
Fredag: Vi följde älskade lillasyster till hennes sista vila och det var sååå himla jobbigt. Nu börjar nästa steg för Ls nära och kära, att kunna gå vidare med bara de bra sakerna i minnet.
På fredagskvällen åkte jag och 5 väninnor på x-ning till Åland med Birka. Vi hade så himla trevligt och det blev ett trevligt avslut på en i övrigt sorglig dag.
Lördag: X-ning fortsatte med frågesport, en massa skratt. Tack älskade Urpingar för en
kalasX-ning.
Söndag: Tillbringade förmiddagen på Lättakuten på KS. För 11 dagar sedan föll jag illa och har sedan dess varit blå/lila över hela vänstra bakbenet, svullen och haft ganska ont. Tänkte att det var nog lika bra att kolla upp benet eftersom vi flyger till Budapest på fredag och jag var lite orolig över en ev blodpropp. Tur i oturen var det "bara" en jÄTTEkraftig blodutgjutelse och att jag stått på mässa i 2 dagar och dansat hela fredagnatten hade ju inte gjort saken bättre ;), så nu är jag ordinerat benet i högt läge och vila. Jag har förmånen att kunna arbeta hemifrån, så mån-tisdag ska jag arbeta hemifrån, så ska nog benet bli bra till på fredag.
Ha en fortsatt trevlig söndag

Vuxenpoäng ;)

Det onda benet på KS

10 kommentarer:

kattiiiiss sa...

Både sorg och glädje...
Hoppas nästa vecka blir bra.
Kram K

Osloskånskan sa...

Livet...precis så som det är.
Var rädd om dig!

Johanna sa...

Förstår det var jobbigt i fredags :( Men lät som du hade kul på kvällen och lördagen. Skönt det inte var en propp. vila så du kan roa dig i budapest, hur länge är du iväg?

Javisst var det en bra idé :)

Lippe sa...

Förstår att fredagen var sorglig och då är det skönt att ha en x-ning med goda vänner på lut! Var rädd om benet så att du kan ha det bra på din resa!

Mallan sa...

Men aj! Och det har du dansat och stått på? Hur hög smärttröskel har du? :-) kram

Johanna sa...

kort tur, vad skall du hitta på där?=)

Susanne P sa...

Både skratt och sorg i en och samma helg.
Bra att du kollade upp benet, man vet ju aldrig...
Kram

Susjos sa...

Oj vilken helg!
Och va bra att du kollade upp ditt ben ...
Må så gott!!!

Anneli sa...

Så bra att kunna blanda sorg och glädje på en och samma dag - det är ju precis så livet är. Och blå ben kan jag en del om ;) - fast för min del var räddningen ATT jag stått, dansat och gått....

Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen sa...

Både sorg och glädje i helgen alltså!

Skönt att det gick så bra med benet iaf och att du kan vila det nu i några dagar ;)