söndag 25 november 2012

Söndag innan advent

Nästa söndag är det första advent och eftersom jag ska på 50-års fest på lördagen så vet jag att jag förmodligen inte kommer vara så adventspigg på söndagen, så idag har jag adventspiffat lite.

Just nu pustar jag lite och samlar energi innan jag ska prata med mina p.....e nyinflyttade grannar om vårt olovliga plank som som jag/V byggde förra sommaren.. För att göra en lång historia kort, så har Bygglovs handläggarna på vår kommun varit här och besiktat vårt plank som står på tomtgräns. Det var någon otäck granne som anmält en granne som i sin tur anmälde alla andra med nybyggda plank. Hur som haver så vårt plank 1,90 x 4,50 och det får det vara endast vara med bygglov (som vi inte har).
Vi måste nu åtgärda det och det är inga problem för min del, men mina grannar tror att det räcker med att vi säger till kommun att vi vill ha det så här. Gode Gud giv mig styrka och tålamod.
Kl 15 ska jag berätta för dem vad Plan- och bygglagen säger. De unga grannarna ska ta med sin far, så då tar jag med min son ;)






3 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Ja inte för att jag är gud eller så, men jag försöker skicka lite styrka till dig så gott jag kan :)
Lycka till!
Kram

Petra sa...

Skit, jag ger dig verkligen lite styrka. Det kan ju behövas

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Vad klokt av dig att adventspyssla nu då:)

Ha en fin kväll! <3