söndag 25 november 2012

Vuxna barn

Nu pustar jag ut efter samtalet med grannarna. Vi kommer ALDRIG bli goda grannar.
Pappan till den "manliga" delen i grannhuset kom med så mycket dumt så det finns inte. Han tror att Bygglovsavdelningen på kommun kommer låta oss ha planket som det är, dream on....
Det unga paret stod bara i bakgrunden medan pappan förde deras talan, det slutade att jag blev riktigt förbannad på dem och de stod mest och stammade och bad om ursäkt att de gjort mig upprörd. De började dra upp att det var så mycket fel i deras hus, men hallå man besiktar hus innan man köper "drömkåken".
Man brukar säga att barn inte ska barn, men hemma på min gata heter det Barn ska inte bo i hus ;)
Efter det trevliga samtalet åkte jag och Cee iväg på Stepp och då fick jag ut mina aggressioner.

Just det, idag invigde vi nya grytan med att tillaga Pepparrotskött, Mumsfílibaba

I värsta fall får jag skriva hit ;)

2 kommentarer:

JaanaM. sa...

Tråkigt med grannar som inte är trevliga. Hoppas du slipper skriva till grannfejden.

Petra sa...

Gud vad trist när det blir så.