onsdag 7 mars 2012

Älskade Lillasyster

Idag har jag tillbringat ca 5 timmar på HS hos min älskade Lillasyster. L nyligen inopererade shunt har inte fungerat, så nu har L en massa vätska i buken igen, en liten propp i lungan upptäcktes och inte nog med det så har L fått en del trycksår oxå =´( Personalen på avdelningen har inte varit helt OK, men nu är det fart på dem efter syskonen Nybergs framfart. Jag som är väldigt kräkmagad har klarat av både det ena och det andra idag, så jag är ganska stolt över mig själv. Glad att jag har världens bästa arbetsgivare, så att jag kan vara hos L och ta hand om henne.

15 kommentarer:

Petra sa...

Underbart med syskonkärlek. Sänder över varma kramar.

♥ Carina ♥ sa...

Tur att du finns där för din syster.
Styrkekramar till dig!

Allt mellan Himmel och Potatisåker sa...

Din syster har tur som har dig!!!
Kram

Hovdamen sa...

En jobbig tid, hoppas allt blir bra till slut.
Kram

BP sa...

Vad ska jag säga - jag vill egentligen bara gråta. Många styrkekramar till L och dig, ni behöver dom nog båda tav - på olika sätt.

PS. Ja för att skringra tankarna (och förtränga tårar) så finns det inget bättre än att kommentera på bloggar... jag vet... DS

Helen.HUSnrNIO sa...

Så bra att du har möjlighet och fixar att vara där!
Kram

curlingmamman sa...

Massor av kramar till dig och syster!

Mina dagar sa...

BRA att ni har sagt ett par sanningens ord till personalen!!!
TUR att L har er!!!!
Hoppas hon blir bättre snart så hon får komma hem!

Synd att jag inte var med på tåget till Malmö när du åkte häromdagen. (Det är ju nämligen min arbetsplats) Du har ju en liten bild på dig här, men förmodligen skulle jag inte känna igen dig. Om du åker mycket X2000 eller snabbtåg som det har bytt namn till, så fråga om någon Eva jobbar idag;) Skulle vara kul om vi fick säga hej:):)

Ha en skön torsdag!
Kram Eva

Camilla sa...

Tur att hon har en syster som du.
Kram!

Carina Sjölund sa...

Vad skulle din syster gjort om hon hade dig.
Stor kram till er♥

Malla sa...

:(
KRAM!

Mallan sa...

Stackars syster, tur att hon har dig som är med henne i ur och skur :-)

Viktkamp sa...

Gumman, tänker på er <3

Anneli sa...

Usch så tungt att läsa. Hoppas det blir bättre nu. Sänder många kramar till er båda.

Pernilla sa...

Stackars henne, usch man finner inga ord:(
Kram till er<3