måndag 5 november 2012

Glömde tänka till

Varje söndagskväll kikar jag i min kalender, för att ha 100% koll på veckan som kommer. Det glömde jag alldeles bort i går kväll. I morse klädde jag mig i lite trasiga mörka jeans, converse, topp och min nya kofta från Du & jag, skulle ju bara vara på kontoret. När jag satt på t-banan typ 10 minuter från arbetet, kollar jag min kalender och ser till  min fasa att jag ska "hålla" i en Branschträff på Nordic Sea Hotel.. Oooops tänker jag och kollar in min nederdel......Hade inte tid att åka hem, men som tur är har jag 3 par skor på arbetet, så det var bara att byta skor och jeansen fick duga, koftan är ursnygg, så den övre delen var jag inte orolig över ;).
Summan av konstiga klädsel var att Branschträffen blev lyckad, tror inte att någon såg att jag var "fel" klädd. Vad lärde jag mig av det här; Kolla kalendern varje söndagskväll ;)



5 kommentarer:

Mallan sa...

Haha, vilken tur att du kunde byta skor! Skönt att det blev lyckat också :-)

Petra sa...

Skönt att service bra.

♥ Carina ♥ sa...

Haha, du glömmer kanske inte att kika i din kalender hädanefter i alla fall :)
kram

Susanne P sa...

Ja, som det kan gå. Tur att du hade extraskor att byta till fast i ärlighetens namn tror jag ingen tänkte på vad du hade på dej.
Appropå klippdockorna i ditt förra inlägg så minns jag dem väldigt väl.
Jag gjorde t.om egna kläder till dem så kanske att klädseln har betydelse ändå... ;) ;)
Kram

TIDSOPTIMISTEN sa...

Ha ha, ja så det kan gå. Vi har också väldigt avslappnad stil på kontoret och anstränger oss bara när vi vet att det kommer gäster men det kan bli rätt jobbigt ibland om det dyker upp någon oanmäld då man alltid sitter med jeans, converse nån tjocktröja, bolltofs och osminkad ;)

Kram Ullis