söndag 17 februari 2013

Besök på Ikea

Efter gårdagens packande blev det ett besök på Ikea för lite kompletteringsköp. Det blev förvaringsburkar i glas, förvaringsburkar i plast, glödlampor, skärbrädor, påsklämmor, toabortsar, underlakan, en blå plastkasse för alla besök till tvättstugan.. Besöket avslutades med en varsin varmkorv till mellis, köpte även 2 fp med Ikea-korv till R. Försökte hitta någon korvsiffra över Ikeas korvförsäljning, men det enda jag hittade var att ett varhus sålde ca 400.000 korvar på ett år.

Lägg till bildtext

21 kommentarer:

JaanaM. sa...

Det är mkt med att fixa innan flytten. Verkar som ni jobbar på och får ordning för det!

Emelie - Mamma till Malte sa...

Okej, spännande.. men tomt för di gkanske det kommer bli! :)

Kram!

Anna sa...

Supergoda korvar iallafall, förstår att dom säljer en del till de priset!

Susjos sa...

Smart drag av Ingvar :)

BP sa...

Ja då har du ju haft fullt upp idag. 400 000 korvar/år, det tror jag det. De kostar ju bara 5:- Kronor/styck.
Å vips har Kamprad blivit två miljoner kronor rikare;-)

Life´s Silverlining and I sa...

hihi ja många korvar säljer de däroch det hör liksom till att äta korv då:) kram Nilla

ZtorZillen sa...

Hjälp va mycket korv! ÄLSKAR Ikeakorv!

♥ Sanna ♥ sa...

Flyttar du själv ??
Nu måste jag läsa ikapp mig !!
Var flyttar du ??
Kram

Joanna Björkqvist sa...

Eftersom jag inte äter kött brukar jag ta en pizzaslice istället och de är faktiskt inte heller dumma. Mycket bra med så billig och enkel snabbmat när man är på språng!

Kram!

Herr Nilssons Fru sa...

Ikea ja, dit ska jag en runda i morgon:) god korv - japp. Maxi i vissa städer har dom oxå för en femma. Gutt:)

Kramiz

dianasdrömmar sa...

Dom är ju väldans goda dom där korvarna och så blir man ju hungrig av att handla...kram Diana

Browneyedgirl sa...

IKEa var det alldeles för länge sen jag var på. Hmmm, ska nog övertala mannen eller kanske mamma att ta en tripp snart =)
Kramen

Camilla sa...

Jag vill också på Ikea!
Men vi har 20 mil dit så det blir inte att vi åker dit så ofta.
Ett är då säkert. Man kommer aldrig tomhänt ut från Ikea ;)
Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Den näst intill obligatoriska Ikeakroven ja :)
Kram.

Carina Sjölund sa...

Om man inte handlar någonting på Ikea. Så blir det alltid en korv eller två :)
Kramen på dig♥

Anonym sa...

Ditt blogginlägg har samma in som en annan artikel författare men jag ungefär som din mycket bättre.

Ama de casa sa...

Här kostar varmkorven 50 eurocent på Ikea. Med den kurs som råder så blir den ju ännu billigare :-)

Cissi sa...

är mycket som ska fixas inför flytt...

sv. ja är verkligen köparens marknad, lyckades pruta ner priset på huset vi köpte en hel del också

Susanne P sa...

Klart att man ska ta en korv på Ikea! Man gör av med mycket energi när man shoppar. ;)
Kram

RackarTuss sa...

Ja du - IKEA har massor av saker de.
Önskar dig en fin dag

wildrose sa...

Jag kan tänka mej att de säljer som attan! Här på hötorget är det dock superdyrt. En french kostar 27kr! 27! Helt otroligt! :(