onsdag 3 april 2013

Annorlunda och spännande kontor

I dag var jag och 8 kollegor på studiebesök på Vasakronan. Ett mycket Annorlunda och spännande kontor. De sitter ca 110 personer där och ingen har en fast plats och det är papperslöst. De arbetar där det passar sig t ex i den tysta avdelningen (det sitter knappt någon där), singelplatser eller i grupper. IT-tekniken är fantastisk, de kan logga in precis överallt utan att behöva släpa med sin laptop. Nästan alla möbler har de köpt begagnat och lackat om/klätt om. T o m kaffekopparna är begagnade. De har verkligen lyft ordet Hållbarhet som alla pratar sig varma om. '
Jag blev förälskad i Vasakronans kontor.
Klicka här så kan du kika på en kort film om kontoret.

Klicka även in på BPs blogg, hon har kanonhäftiga bilder från Vasakronan

Älskar deras kaffekoppar


Ett av grupprummen med väggar


Frukt och vatten till alla

1 kommentar:

BP sa...

Kul att du gillade Vasakronan! Var du i Sweco huset? Det är ännu vassare - eler ska jag säga betydligt vassare.
Men allt är ju bättre än vårt tråkiga kontor... säger alla...
Stort tack för länken:-) Kul att du tycker om bilderna!

PS. Grodorna är ju såååå söta. Å du kommer inte att tro att de bara kostar 59 kr/st. Tänkte fråga dig först, men tidigare så du ju att du inte villa ha fler grodor när jag fotade av dom. Så den här gången kontaktade jag dig inte. Sorry. DS