söndag 25 maj 2014

Rabarbersaft

Jag fick rabarber av Cee förra helgen och är det något Rasmus gillar intensivt så är det Rabarbersaft.
Så går när det ar som varmast kokade jag saft (galet jag vet, men det var så enkelt).
Vill dela med mig av det receptet jag använder och receptet hittade jag på recept.nu.

Leilas Rabarbersaft
1 kg rabarber
1,5 liter vatten
4,5 dl socker
Saften av 1 citron

Skär rabarbern i småbitar och koka med vattnet i 15 minuter, rör inte då blir den ful.
Sila och släng rabarberresterna.
Koka upp spadet igen med sockret och citronsaften, låt svalna.
Häll upp på flaskor.

Jag hann inte ta några egna bilder innan saften försvann till Rasmus kylskåp så jag lånade en bild från recept.nu





2 kommentarer:

BP sa...

Duktig husmor du är;-)
Håller mig nog till paj, tror jag...

Anonym sa...

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se