lördag 12 september 2020

Stark i parken

Under pandemin så har jag i alla fall inte velat gå på gym/gruppträning så det har blivit lite träning hemma och promenader (bättre än ingenting), man jag saknar när instruktörer pushar och peppar.
Hemma på min gata så har vi en kvinna som tänkte om under pandemin och bjöd in till gruppträning (med namnet Stark i parken) i områdets lekpark. De har tränat sedan mars i år och jag hoppade på efter semester för då hade jag tröttnat på att träna själv. Vi tränar 4 ggr i veckan antingen på lunch eller efter jobbet. Vi är många som arbetar hemifrån hemma på min gata. Tanken är att vi tränar i ur och skur, hittills så har det varit bra väder när jag varit med och tränat.
Eftersom jag blir lite socialt eftersatt så tycker att det är kul att träna ihop och att lära känna nya människor.
Idag har det regnat hela dagen så dagens träning blev städning ;)

Ha en fortsatt trevlig lördag



1 kommentar:

BP sa...

Det är många om har blivit väldigt kreativa sedan pandemins utbrott. Även här. Man träffar helt plötsligt sina grannar och umgås med dom på innergården. Det hade aldrig hänt om inte Covid-19 brutit ut.
Ingen "gruppträning" dock, utan många spelar boule eller träffas för fia eller grillmiddag.