måndag 30 november 2020

Adventskalender

Novembers sista gråa dag och i morgon kliver vi in i julmånaden. Gillar december intensivt, jag och min son fyller år, det är advent , jul och nyår. Trots pandemin så känns det bra med december, gillar alla ljus i fönster och trädgårdar.
På arbetet så startade jag igång en fotoutmaning och dagens tema är adventskalender/julkalender. Mitt bidrag är min egen broderade adventskalender som jag broderade 1991 till Rasmus. Nästa år ska det dammas av,  sys på lite ringar som saknas och fyllas på med små paket till vår nästa generation.
Funderade på hur hur jag hade den tiden att brodera, men man var ju lite yngre 😆
Nu ska jag skruva ihop lite möbler som IKEA levererade idag, ha en härlig måndags kväll.


3 kommentarer:

BP sa...

Har du broderat adventskalendern?!!!! Den är ju fantastisk. Brodering var då ingen talang jag hade tippat här hos dig. Kul att du startade en fotoutmaning på jobbet. Tror att det är extra viktigt att hålla igång med nåt roligt nu när man nästan bara jobbar hemifrån.

Susjos sa...

Vilken fin kalender du har broderat, och så kul att den ska användas igen!
Ja, december är lite roligare än november, fast jag brukar lätt bli stressad såhär i juletider, men det har blivit bättre med åren!
Ha en bra vecka!

Guldkryckan sa...

Egen broderad kalender?
Imponerad blir jag faktiskt....den var fin ju.
Min bror är en "fena" på sådant, själv är jag imbecill när det kommer till sådant tyvärr men jag klarar mig ändå antar jag ;)
Riktigt fint där.

December är en mörk månad årstidsmässigt men det är så mycket som lyser upp, det gillar jag verkligen.
Sen har vi ju julkalendern också, ser fram emot kvällsvisningen här.

Ha det fint.