måndag 22 februari 2010

Åka kollektivt med SL efter snöoväder

Vilken måndag, skulle ha stannat kvar i sängen och dragit täcket över huvudet.
Måndagen började med att Sveriges herrar spelade hockey mot Finland kl 06:00. jag, Elin, Inger och Tomas bestämde i fredags att vi skulle titta på matchen tillsamman på arbetet.
Jag klev upp typ 04:25, bredde 2 mackor och fixade iordning mig. Kollade på sl.se och såg att det kollektivtrafiken stod mer eller mindre helt still i Storstockholm.
Jag tog bussen till Fruängen, en annan buss till Älvsjö kom med ett pendeltåg som var jätteförsenat (gjorde inte mig något eftersom jag slapp vänta). Missade de 10 första på matchen. Satt sen och kollade matchen insvept i en sjal och åt frukost... Trevlig måndagsmorgon, stressade på resten av dagen, sen ska jag hem.......
Det tog nästan 3 timmar att åka hem, det tar det att åka till Göteborg!!!! Jag åkte igenom alla Stockholms villaförorter. Ibland är det kul med sightseeing, men inte när man är trött och det är typ -20 grader. Brrr va jag var stelfrusen när jag kom hem.
Imorgon ska jag arbeta hemifrån, orkar inte med en sådan här dag till =(

Inga kommentarer: