söndag 21 februari 2010

Dagen efter årets värsta snöoväder.....

Vaknade upp till ett strålande vinterväder...
Blev väl inte lika glad när jag tittade ut genom fönstret och såg alla snö som hade kommit, men det är ju bara gilla läget när man bor i hus.
Efter en lång söndagsfrukost, så pratade jag med Christine och vi bestämde att efter min snöskottning så skulle vi ta en långpromenad. Så det var bara att pälsa på sig och greppa spaden.
Det har kommit hur mycket snö som helst, som tur är har jag en ganska liten tomt.
Efter snöskottningen så pulsade vi iväg. Vi gick en bit på Långsjön, men det var inte helt lätt att gå där. Så vi bestämde oss för att lämna isen och gå emot land. Isen har blivit uppluckrad av alla snö som har isolerat, på väg mot land sjönk vi ner i snön så att hela benen försvann. Den ispromenaden tog på krafterna.
När jag kom hem blev det en kaffe och en bit knäckig äppelpaj.
Bilderna vissar före och efter snöskottningen.


Inga kommentarer: