lördag 2 april 2011

Frukostvanor

Jag älskar frukostmackor, men de är ju bara bra för volangerna. Så nu måste jag börja göra lite smarta val, så att  volangerna inte blir ännu större. Starta i fredags med att göra gröt som blev färdig på 2 minuter.
Kokade upp vatten i varmvattenkokaren, hällde i 1 del Havregryn i frukostskål, på med 1 dl hett vatten, rörde om, väntade 1 minuter, FÄRDIG. Smidigt eller hur....


























Idag lördag, så "unnande" jag mig en frukostmacka och korsord ;)

















Här hemma vilar lugnet. R har sin tjekompis V från Kungsbacka här i helgen. De gjorde stan igår och mår väl sisådär idag, de stack precis iväg på någon mässa precis, så nu blev ännu tystare.
Ha en underbar lördag!!!!

2 kommentarer:

BP sa...

Det är ju många som äter gröt på morgonen. Jag beundrar dom. Hälsosamt är det också jag vet - men jag kan då inte förmå mig att äta fräs resp. tapetklister någon tid på dygnet.

Viktkamp sa...

oj vad smart =) Jag äter ju oftast två frukostar, eller jag äter lite lätt hemma på morgonen kl halv sex och sen äter jag havregryn på jobbet vid 9 =)

Hoppas helgen varit bra =)

Kramar