tisdag 6 september 2011

Trisslotten fyller 25 år

Idag när jag var ute på lunchen med bästa I, så ramlade jag över ett Nostalgipaket innehållande 6 lotter som inspirerats av historiska upplagor.
Hade ingen aning om att trissen fyller 25 i år och här kommer lite historia kring trisslotterna
1986 kom den allra första trisslotten. Den var guldig och maxvinsten var 100.000:-.
1994 lanserades TV-triss.
1997 kom Månadsklöver och möjlighet att vinna upp till 25.000:-/mån i 25 år
2003 släpptes Dubbeltriss och samma år blev det möjligt att skrapa på nätet.
2011 vinner över 2 miljoner människor på Triss varje månad.
Nu undrar ni förstås hur mycket jag vann.... Vann 25:- på två lotter, så jag gick "bara" 100:- back ;)

3 kommentarer:

BP sa...

Tack för den infon, det visste jag inte heller!!!
Köpte en triss häromdagen (den första på väldigt länge). Vann 75 spänn, gick 50 kr i vinst, som jag inte ens köpte nya lotter för. Så tråkig är jag;-)

Anonym sa...

Hoppas du vinner!

Viktkamp sa...

man skulle kanske köpa en lott någon dag =) förlåt att jag inte är så duktig på att kommentera, mår sådär.. kram