söndag 30 december 2012

På 80-talet så...

Hittade detta på FB, så jag måste bara dela med mig.

*Köade vi utanför telefonautomater på stan varje gång vi ville ringa hem.
*De första mobiltelefonerna hade en stor väska och vägde runt 7kg !
*Hockeyfrillan fanns på var mans huvud
* En krusig permanent ansågs vara en trendig frisyr - både på tjejer och killar
 *Dirty Dancing-stjärnan Patrick Swayze betraktades som supersexig ;)
 *Ett Lycra-plagg vid namn "Body" (som knäpptes i skrevet med en konstruktion som var fullkomligt ohanterlig, särskilt i kombination med alkohol ;)
 *Axelvaddar, ju större desto bättre, gav oss en naturlig siluett !
 *Mascaran skulle inte vara svart utan ha samma färg som ögonen — blå, grön eller brun
 *En bit kassler med ananasskiva betraktades som exotisk och att alla maträtter som innehöll ananas hette någonting med Hawaii ..
 *Den lyxigaste förrätten var räkcocktail och den flottaste efterrätten glace au four, allt skulle serveras med tandpetare !
 *Vi fick inte hoppa på golvet när vi lyssnade på musik — då blev det hack i skivan
 *Det fanns en särskild möbel att förvara skivspelaren på, den kallades stereobänken ;)
 *Det vita mirakelmedlet TippEx var det enda sättet att åtgärda stavfel .
 *Tights och storskjorta var en naturlig kombination
 *Våra finaste tavlor förställde kyssande par i solnedgång, gråtande clowner och galopperande enhörningar
 *Vi gick och tränade med stringtrosor utanpå gympadräkten .
 *"Jag skriver en check" var en vanlig replik i shoppingsammanhang .

Bild lånad från smp.se

4 kommentarer:

Viktkamp sa...

såg den för ett tag sedan oxå :D

Life´s Silverlining and I sa...

haha inte så länge sedan men så mycket som hänt. tippex , tänk. Önskar dig ett fint slut och ett gott nytt! tack för alla fina kommentarer hos mig och jag ser fram emot att läsa här även 2013. kram Nilla

Jeanette sa...

Underbart, känner igen varenda grej...
;-)

BP sa...

Ooops - måste du påminna mig om jag är såååå gammal att jag minns;-)