måndag 9 december 2013

Idag kollar du.........

Mobilen 150 gånger. I tidningen Metro står det idag en intressant artikel om vårt mobilanvändande.
•Mobilen används mest mellan onsdag-söndag. 
•På söndagar tittar vi på Väderappar i snitt 70% mer än övriga dagar. 
•Finansappar är mest intressanta under veckodagarna. 
•Nyheterna läser vi mest i början av veckan. 
I snitt
•textar vi 20 ggr/dagen
•ringer 20 ggr/dagen
•kollar klocka 18 ggr/dag
•lyssnar på musik 113 ggr/dag Ojjjj 13 ggr/ dag ska det vara ;)  Tack Johanna .

Stämmer det in på dig?
Ha en fantastisk dag och glöm inte att äta Pepparkakor i dag på Pepparkakansdag ;)

6 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

Vilka intressanta siffror! Fast de stämmer inte alls på mig!!

Det kan gå dagar utan att jag varken smsar eller ringer i mobilen...

Och lyssnar på musik 113 gånger på en och samma dag??? Hur lång är deras dag???? Det är ju flera gånger i timmen! Näää, det hinner jag inte. Särskilt inte en arbetsdag.

Kram!

dianasdrömmar sa...

Bäst att ta en pepparkaka då :) kram Diana

BP sa...

Vilka intressanta och aningen otippade siffror! Kan väl säga som så att de inte alls stämmer in på mig. Men jag bloggar från mobilen i stället, som nu till exempel;-)

♥ Carina ♥ sa...

Nä, det var inte mycket som stämde in på mig där. Fast beroende av mobilen... jo, det är jag nog :)
Kram

Guldkryckan sa...

Stämmer nog inte in så mycket på mig...sms kanske 2-5 ggr per dag..ringer oftast inte alls på dagarna...nån gång var tredje dag kanske på sin höjd...klockan har jag på armen numera..men ungarna på skolan stämmer det in på riktigt ordentligt..och en del vuxna jag känner :)

ha de bäst nu

En plats i solen sa...

20gånger om dagen ringer jag faktiskt inte haha och kollar nog klockan mer än 18 gånger...

Ja de är riktigt goda, blir några ikväll med :)