söndag 29 december 2013

Så här tränar vi 2014

Läste en intressant artikel på aftonbladet.se ang hur vi ska träna nästa år. 3800 personer inom träningsbranschen har fått uttala sig och de säger så här:

I topp ligger högintensiv intervallträning (HIIT, high ­intensity interval training), dit du kan räkna träningsformer som crossfit eller crosstraining. På andra plats kommer old school-­styrketräning med kroppen, tänk ­armhävningar, pullups och plankor. Personlig träning spås vara fortsatt ­populärt, men helst i gruppform. Även core, yoga, boot camp och utomhus­träning är fortfarande inne nästa år, medan zumba, pilates och spinning blir utfrysta.

Jag gillar spinning så jag bryr mig inte vad de där 3800 personer säger, jag tänker inte frysa ut Spinning ;) Förövrigt är den nya träningstrenden sådan träning jag gillar.
Vilken träningsform gillar du bäst?

Bild lånad från aftonbladet.se

7 kommentarer:

En plats i solen sa...

Jag tänker fortsätta med löpträningen :)

haha javisst var den bra? :)

Camilla sa...

Öööö...träning, vad är det? ;)

Nu önskar jag dej ett gott slut och ett gott nytt!
Kram!

Browneyedgirl sa...

Jag gillar olika former av träning. Springer en del och tänker ta det till en ny nivå. Yoga är något jag älskar med.
Kramen och ha en toppen dag

dianasdrömmar sa...

PW och löpning men ska få in lite styrka med tänkte jag..kram Diana

Susjos sa...

Jag är ju ett jympa freak, så det fortsätter jag med, och så jogging förstås! Hoppas hinna med lite yoga också nästa år!

Guldkryckan sa...

Min favoritträning är nog att bära ungar till specialpedagogen på jobbet...och då får jag betalt för det också...bättre än gym ;)

Men...man borde kanske utöka träningen med nåt mer...brukar bli promenader här med kameran..det fungerar ju det med.

Jeanette sa...

KLassisk styrketräning i gym, step, vanligt pulspass (heter det fortfarande aerobic?), bodypump.. så det är bara att köra på!
Kram o gott nytt år på dig!