torsdag 10 juli 2014

Bakar igen

Hemma på min gata bakas det inte ofta, men nu har jag bakat 2 ggr inom en vecka.
Idag på arbetet hade kollegan med sig rabarber som det stod  Varsågodochta på.
Kom då och tänka på att jag sett ett recept på Tidningen Hembakat på en Kanelig rabarberkaka. Så jag snodde 4 stjälkar, rusade hem (skoja bara, hann shoppa lite oxå;)) och drog ihop en Kanelig rabarerkaka. Kakan står nu i ugnen och jag passar på att slänga in ett inlägg innan jag ska gå ut och njuta av sommarkvällen.
BP vet att du inte äter sötsaker, men du kan kila förvi vid 10-tiden och beundra underverket, och ta en litet smakprov  ;)
Receptet hittar du här.



Bild lånad från hembakat.se, jag skippar blommorna. Bild på min kaka dyker upp imorgon.


4 kommentarer:

Shamrock sa...

Rabarber som är så gott

Hemma på Sjuan sa...

Så gott det ser ut! Kram Suss

BP sa...

Rabarberkaka/-paj är en av få sötsaker jag gillar. Å vilken himla otur för mig att jag har (ofrivilligt) semester den här veckan. Booohooooo.
Inte visste jag att du var så vass på att baka.

PS. Hoppas innerligt att du inte glömmer bjuda Håkan på en (eller två bitar) av din kaka. DS.

Guldkryckan sa...

Har jag nog aldrig provat vad jag minns.....får undersöka detta. ;)