söndag 19 december 2010

Röda korset rycker ut....

Idag trotsade jag och Cee vädret och vinter-pw:ade vi runt Långsjön. Jag petade ner 4 skivor bröd i fickan, för att ge till våra stackars frysna änder vid Långsjöns utlopp. När vi kom dit så var det ganska många änder och 4 skivor förslog inte mycket; vad göra när det kniper i fågelhjärtat. Jo, vi gick till ICA och köpte en varsin rostbröd (Cee köpte en stor eftersom hon inte arbetar fredagar, så har hon råd). Knallade tillbaks på oplogade vägar och började mata de stackars fåglarna. Vi kände som att vi var ute på ett RK-uppdrag.
Det var dagens goda gärning.





















När jag kom hem var det dags för lite julpiff, som jag inte hann med under lördagen.

Julgranen fixad i svart, silver och rött

Julkorten skrivna, väldans sent, men de kommer nog fram




1 kommentar:

BP sa...

Det var verkligen en god gärning att mata fåglarna. Bra gjort!
Har aockså postat mina julkort idag. Satte på vanliga frimärken. Klart att våra kort kommer fram.