torsdag 23 december 2010

Uppesittarkväll

Idag är det dagen innan doppardagen. Fixar lite hemma innan jag ska åka till min mamma. Ikväll blir det uppesittarkväll och mamsegull har köpt bingolotter till oss ;)
Kollar med Wiki vad hon hade att säga om uppesittarkväll, det är den kvällen på året då många familjer förbereder julafton genom att laga julmat, klä granen, rimma, slå in paket och spela bingolotto förstås.
Nu ska jag knalla ner till Blomstrande ting och hämta en julgrupp som jag beställt åt mamsegull.

3 kommentarer:

BP sa...

1. Läste om avbrotten under ishockeymatchen igår. Dessa idioter borde portförbjudas för gott tycker jag.
2. Uppsittarkvällen är på på tvn i vardagsrummet. Petra (bloggen vardagligating = kolla hon skriver mycket likt dig, går på gymmet, är shoppoholic m m) basar över tomteverkstaden och hennes två söta döttrar är med. Har dock inte sett dom än, vilket måste bero på att jag är på bloggpromenad...
God Jul Susanne:-)

Här kommer länken
http://petra-vardagligating.blogspot.com/
Tror att du kommer att gilla hennes blogg.

MammaMorran sa...

GOD JUL!
Hoppas Ni får en fantastisk Dag!
Kram
MammaMorran

pernilla sa...

sv; Be lillebror köpa i julklapp:) Var du huligan igår eller:) God Jul på dej