måndag 14 februari 2011

Ojojoj, vilken hemresa

I dag tog det nästan 2 timmar innan jag var hemma. Det är svinkallt i Stockholm idag och då bråkar tågen och inte nog med det så var någon smart människa som stod upp i en av vagnarna och blev lite trött och skulle hålla i sig och "råkar" ta tag i NÖDBROMSEN, smart eller hur. Nu vet jag hur det känns när tåget är på väg från perrongen och någon drar i nödbromsen, det knicker liksom till ;)
När jag kom till HC, skulle jag handla lite R som kommer att vara ensam hemma när jag är i Skåneland. Tog max 10 minuter, när jag kom upp till Bussen stod den inne, men mörk och utan busschaufför.Men hallå man kan väl inte bara lämna bussen så där. Hur som haver kom det en ny buss med chaufför och den fylldes snabbt av frusna bussresenärer- Det var min hemresa det,imorgon åker jag till Lund och där det "bara" -1 under denna vecka, tack för det =)

En mörk och chaufförslös buss























3 kommentarer:

Petra sa...

Borta bra men hemma bäst!

Viktkamp sa...

Hur gick styrketesten? :) vältränad är ett skönt begrepp :)

BP sa...

Herregud! Stackars dig. Storyn lät nästan som "äventyren" med 73:an.

Om du behöver en väskbärare till resan säg till! Har bara varit i Lund en gång förut;-)

Sköt om dig!