fredag 11 februari 2011

Snökaotiska fredagen

När jag vaknade i morse var det snökaos ute, det snöade vågrätt!!!  Jag var väl förberedd på att det skulle ta lååååång tid att ta sig till arbetet. Döm om förvåning att efter att min syster Lisa skjutsat mig till Stuvsta, så kom det in ett halvtomt tåg, så det var bara att slå sig ner och bekvämt åka till arbetet.
Pga stängda skolor och dagis var det ett par små assistenter på arbetet idag varav en, A befanns sig där jag sitter. A älskar apor och fick en aptårta på sin 2-årsdag häromdagen. På mitt arbetet finns det en apa som bott där i ca 20 år och är förtillfälle lite gömd ;) Men idag när apälskade A var på arbetet fick han komma fram och leka. A var lite avvaktande först men hon fixade nyckelband, reflexväst, iFish och "pengar" till Herr Nilsson (som efter 20 år fick ett namn idag).
Resan hem tog lite längre, men hann med att tröstshoppa en "mysklänning" mellan tåg och buss.

Här sitter Herr Nilsson nöjd tillbakadlutad

1 kommentar:

BP sa...

Här ser jag att du inte jobbade hemifrån idag - å vilken tur du hade.
Kul att apan äntligen har fått ett namn. Her Nilsson har ju varit med på min blogg också. Han ser ut att trivas lite bättre med sina presenter än i "palmen" han satt i innan;-)