torsdag 19 maj 2011

Skärrad

Idag innan lunch fick jag ett Mess från Rasmus där han skrev att han mådde bra ifall jag hört om den tragiska byggarbetsplatssolyckan på hans arbetsplats idag. Shit va rädd jag blev, men samtidigt väldigt glad att R inte var med i olyckan.
Det var ett 12 våningstrapphus som föll samman i nybygge av ett kontorshus i Solna (granne med Nationalarenan). R berättade att han och hans kollegor satt och åt lunch 50 meter ifrån olyckan. Plötsligt hörde det ett jättedån och när de kollade ut såg de en massa personer som rusade ut ur byggnaden.
3 personer är förda till sjukhus, varav 2 svårt skadade. R berättade att det är fortfarande är svårt att fatta. Byggföretaget var snabba ut med en krishanterare för att informera personal om vad som hänt. Sänder en varm tanke till de drabbade och deras familjer och hoppas att de klarar sig och tillfrisknar utan några men snarast.
Läs mer här eller här.

4 kommentarer:

BP sa...

Läste länkarna. Heregud så hemskt!!!! Påminner om olyckan i Kista ifjol som vi tog upp i vår tidning. Tack och lov att R inte var inblandad å jag förstår hur skärrad du måste ha varit.

maria sa...

men å vad hemskt. Läskigt att det händer. Kom gärna och fika. Kram

Mina dagar sa...

Åh, så läskigt!!!!
Det gick inte så bra för en va, har jag för mig?!

Kul att hitta hit:)
TREVLIG HELG
Kram Eva

Petra sa...

Fy fan vad hemskt. Ibland kommer olyckorna väldigt snabbt.

Kramar