tisdag 17 januari 2012

Blue monday

eller årets deppigaste dag som den även kallas är avklarad. Den brittiska forskaren Cliff Arnall har via en matematisk formel räknat ut att 3:e måndagen i januari är årets deppigaste dag. Faktorer som spelar in är väder, ekonomisk skuld, månadslön, tiden som förflutet sedan jul, tiden som gått sedan vi avgett våra nyårslöften och misslyckats, låg motivationsivå och behovet att vidta åtgärder (OMG, va tråkigt det låter).
Tur att det är tisdag och vi har ljusare tider att se fram emot =)

bild lånad från aftonbladet.se

10 kommentarer:

BP sa...

Det förklarar mycket zzzzhhhh. Thanks God it's Tuesday med andra ord;-)

Malla sa...

ah, jag var inte alls deppad faktiskt, tur det :)
ha en fin dag!

jessica sa...

Å gud så deprimerande det där känns haha haha. Men man gör det till vad man gör det... om det låter vettigt.
Men om 2 veckor åker man på kryssning, tror man behöver nått att se fram emot =). Hoppas du får en bra dag. kram

Ama de casa sa...

Oj vad tur att jag inte visste det igår. Den flöt på ungefär som vanligt, gårdagen :-)

Carina Sjölund sa...

Hade faktiskt ingen aninig om detta???
Jag kände mig i alla fall glad :)
Kramen♥

Radhusdrömmar sa...

Ha ha
jag läste om det där igår. Men jag var faktiskt ovanligt pigg och glad igår, så för mig stämde det inte.

Kram kram

Johanna

Sussi sa...

Tycker alla måndagar är hemska ;)
Önskade att det var fredag och helg. 3 dagar kvar..

Stattinskan sa...

Måndagen var helt OK för mig - däremot var tisdagen tung :-/
Gomorron

odd brown bird sa...

Usch då, tur att jag inte visste om det =)

Kram

Viktkamp sa...

Min måndag var ganska bra förutom sviterna av en magsjuka =) Kramar