måndag 13 augusti 2012

Cykelparkeringshus

I lördags på väg till Stockholm Oktoberfest så passerade vi Stockholms första cykelparkeringshus i Älvsjö.
Lite fakta om cykelparkeringshuset:
  • Invigdes 9 juli i år
  • Näst största i Sverige, det största finns i Lund
  • 3 våningar. På 2 våningsplan finns det cykelställ med utrymme på 2 cyklar på höjden.
  • Finns plats för 370 cyklar
  • Kameraövervakat
Tyckte att det var en häftig lösning för cykelparkering.

I lördags var det rätt tomt i cykelparkeringshuset

5 kommentarer:

BP sa...

Den parkeringen var STOR!!! Vid Danderyds sjukhus finns det en minivariant... å jag ska inte tala om för dig hur frekvent den används...

Joanna Björkqvist sa...

Jösses, vad många cyklar!!!! Ibland ser jag tre utanför vår närbutiken och då är det trångt! :)

Kram!

odd brown bird sa...

Hm, ja det verkar lite öde. Kollade de behovet innan de byggde tro ;)

Ha en fin vecka!

Anonym sa...

När jag har åkt förbi med pendeltåget har jag alltid trott att byggnaden skulle bli en parkering för bilar

Cissi - mamma till Emma och gravid med smurfen sa...

Smart lösning! Tror det ser ut så hos de flesta till och från, blir ändå en kontrast till de andra bilderna och delen av vardagen som visas upp alla andra inlägg och faktiskt minst en lika stor del av min vardag iaf.