torsdag 2 augusti 2012

Ofavorit i repris

Då var det dags igen... Hittade en Äckelpäckel under en av mina dynor, blääääää.
Förra året bloggade jag om Tvestjärtar och jag kan inte få nog av att blogga om konstigheter den har för sig.
Här kommer mer prata-vid-fikabords-kunskaper från Wiki:
Efter att honan på vintern har blivit befruktad så väljer hon en hanne som hon övervintrar med i ett bo där hon även lägger sina ägg. När våren kommer så stöter honan bort hannen ur boet kort därefter dör hannen. I boet så sköter honan om äggen genom att putsa och vända på dem så de hålls rena från bl a mögel. När äggen sedan har kläcks så dör honan efter tid och larverna livnär sig på sin döda mamma.
Omg, tur att man inte är en Tvestjärt......

Hoppas att detta är den enda jag ser denna sommar ;)

8 kommentarer:

Jessica sa...

Men GUD vad äckligt!!!! hahaha jag hatar så kryp.... uuurrrrkkkk!! Jag tänker låna förklaringen och sätta på fejjan haha och se om nån av mina vänner vet vilket djur detta är haha.
Ja jag har lite sjuk humor. ?)

Ha en bra kväll

BP sa...

Fy f*******n så äckligt. Nej, sådana kryps vill man nog inte ha ens 10 meter bort. Å jag tyckte att kackerlackor var det västa som fanns...

kattiiiiss sa...

Åhh fyy vad äcklig!
Stjärten ser ju inte vidare trevlig ut iheller!

♥ Carina ♥ sa...

Å shitt vad äcklig!! Jag avskyr allt som kryper, utom små barn :)

Jessica sa...

Sv: ja det vart lite roligt för en gissa Fästing, och då berätta jag vad det var, ändå kom 14 olika gissningar om Pälsängrar? Silverfisk? Spindel?

= ) haha

dianasdrömmar sa...

Ogillar alla dessa äckliga kryp..kram Diana

Bloggande 4barnsmamma sa...

HA! Länge sedan man såg en sån...:)

KNORKAN sa...

Hej vännen, haha :) Jag har en tendens att alltid råka skriva "butik" bara så det kanske är därför. Jag har bara en webbutik, än så länge :) Hoppas att du får en trevlig helg. Kram