torsdag 20 september 2012

Till min älskade lillasyster

Idag är det 6 månader sedan jag förlorade min älskade lillasyster. Imorgon ska L få sin sista vila tillsammans med hennes dotter A som lämnade oss för 15 år sedan.
Hittade en dikt på nätet av Siv Andersson som är så himla fin.

LÄNGTAR EFTER DIG
- av Siv Andersson

I hjärtat finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

Jag hör din varma röst
som inspelad musik.
Jag lyssnar om igen
för den är helt unik.

I mörker och i ljus
ditt ansikte jag ser.
Ur minnet tar jag fram
de bilder där du ler.

Men bland allt du är för mig
finns något svårt att bära 
- min längtan efter dig
när jag inte har dig nära.



22 kommentarer:

Anna sa...

Va fint!
Kram ♥♥♥

Ama de casa sa...

KRAM! <3

Anneli sa...

Kramar till dig!

dianasdrömmar sa...

Vackert och så orättvist att lillasyster gick bort alldeles för tidigt kram Diana

Kicki sa...

Så fint! Kram

Johanna sa...

Fin dikt hopps det går bra idag vid sista vilan!

oh vad kul att jag upptäckte jag är med på bloggar jag gillar :) nu mår jag genast bättre! :)

Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen sa...

Vackert! sorgligt och orättvist att din lillasyster gått bort alldeles för tidigt..

Mina dagar sa...

Så ofattbart sorgligt!
K
R
À
M

RackarTuss sa...

Nä men.... visste inte det...
Beklagar bortgången

Herr Nilssons Fru sa...

Så sorgligt o tung,
Visste inte tidigare,
Kramiz o styrka till dig

kattiiiiss sa...

Kramar!

Malla sa...

så fint, stora kramar till dig!

JaanaM. sa...

Vackert!!! KRAM

TIDSOPTIMISTEN sa...

Så sorgligt och läste om era mysiga "8-samtal" - måste vara en enorm saknad :(

STOR KRAM Ullis

Camilla sa...

Så vackert!
Så sorgligt!
Men du...minnet lever...

Kram!

Pernilla sa...

Stor kram<3

Guldkryckan sa...

Beklagar verkligen :(

Väldigt vacker dikt.

Erika sa...

Vackert & sorgligt! Beklagar verkligen...

Många många kramar!

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Vilken vacker dikt!

Kraamar till dig! ♥

ZtorZillen sa...

*stor kram*

Susjos sa...

Men oj...beklagar sorgen !!!
Vilken fin dikt♥

Laila sa...

*kramar om*
Denna sorg som vissa dagar är så tung och vissa dagar bär minnena oss med lite mer glädje.
Förstår din saknad så mycket... ♥