tisdag 16 februari 2021

Mummla

 Idag är det Fettisdagen och normalt så brukar vi få semlor på jobbet, men i år så arbetar alla hemma så hur blev det då. Jo, vi hade digitalt fika där man uppmanades att köpa/baka egna semlor, sedan skulle de fotas och man kunde vinna något.
Jag gillar inte semlor men jag gillar att vinna, så jag köpte en Mummla från Jessies Musikcafé. En Mummla är som en semla men istället för semmelbröd så är det en muffins.
Tyvärr så vann jag inte, Mummlan var iaf godare än en semla när man tagit bort grädde och mandelmassa 😆


2 kommentarer:

BP sa...

Alltså jag har sett hur många olika varianter på semlor i år, men en Mummla har jag inte ett förut. Gillar man inte semlor, så varför inte äta Muffins med semlafyllning så att säga. Vem vann då?

Guldkryckan sa...

Har likt BP ej heller sett en "Mummla", premiär således.
På kneget blev det inga semlor tyvärr, sportlovet inföll ju här och vi som var där brydde oss väl inte nämnvärt.
Tyvärr fanns inga kvar i affären när jag åkte hem den dagen heller, det var ju lite synd dock tyckte frugan och jag.

Ha en fin helg nu.