tisdag 1 februari 2011

Lifestyle-coach

I dag har jag skaffat mig en Lifestyle-coach . Att ha en Lifestyle-coach innebär att J (en hon i mitt fall) ska stötta, inspirera och motivera mig till ett ännu bättre liv. I mitt program ingår ett hälsoanalys (där jag bl a får reda på min "riktiga" ålder, hoppas, hoppas att den är 25 ;)), individuellt träningsprogram, kostrådgivning, PT-timmar och 7 st föreläsningar, individuell coachning. Detta pågår under 1 år. Hälsoanalyserna sker vid start, 10 veckor efter start, 6 månader senare och i slutet av året. Tror att detta är något för mig som behöver gå ner i vikt,någon som hjälper mig att hålla den och eftersom jag tränar rätt mycket, ge mig rätt sorts träning för just mig.
På lunchen idag körde jag mitt andra pass i Functional toning, det är så himla kul och kanonjobbigt.

















Nu ska jag sätta mig ner och spela strumpbingo, veckan höjdpunkt eller NOT, fattar inte hur många singelstrumpor som bor hemma på min gata.
Btw, idag är det 10 år sedan jag och R flyttade in i vårt radhus, tänk att R "bara" var 10 när vi flyttade hit =)

3 kommentarer:

Petra sa...

Åh vad spännande. Skall bli skoj att följa dig på denna resa!

BP sa...

Ja du och Petra har då verkligen hittat varandra, men det visste jag ju.
Dessutom blir du nog aldrig äldre än max. 20 i skallen iaf - som tur är:-)

PS: Wtf är functional toning???? Ja, jag vet vad functional betyder och vet vad toning är men... DS

Junitjej sa...

Jag har gjort första hälsoanalysen och jag har varait på den första gruppträffen. Nu har jag kommit igång ganska bra med min träning. Nu försöker jag stå emot att äta choklad under veckan. Lycka till önskar jag dig!