onsdag 8 september 2010

Lyxlåda och håltagning

R berättade igår att det var trångt kring Microvågsugnarna i Boden på luncherna. De är 15 målare på 2 st, så han var lite sugen på att skaffa sig en matlåda i aluminium för att kunna värma sin mat i värmeskåp. Mamsegull är rara, så hon ilade till Grönmarks på lunchen för att inhandla en matlåda. Namnet matlåda bör ändras till Lyxlåda eftersom den kostade mig 291:-!!!! Det blev bara en, som jag har ristat in Rs namn i botten ;)















Eftersom jag lagt ut en halv förmögenhet på Lyxlådan, så var det dags för mig att unna mig lite. Jag och D gick till Arnalids, där vi piercade öronen. Vi har tänkt på det i flera år och idag beställde jag tid och ryckte med mig D.




















Pickadollen


























Färdigt, det är hålet högst upp som är nytt

btw så är det snart höst, så idag köpte jag mig ett par nya handskar.....


























Till sist vill jag uppmärksamma dagen temadag Läskunnighetens dag. Enligt FNs barnkonvention har alla barn rätt att gå i skolan och ett av FNs mål är att alla barn ska gå i skolan 2015.  Tyvärr är det inte ens i närheten av att vara uppfyllt.  Idag kan ca 1 miljard av världens vuxna inte läsa och 100 miljoner barn har inte tillgång till undervisning. Kolla in denna bild, så kan du se hur läskunnigheten ser ut över vår värld. Funderar på hur FN ska kunna ens komma i närheten av sina mål.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaja hade ni pratat med pappsegull först, så har väl jag några "lyxlådor" liggande i skåpen...

BP sa...

En gammal, hederlig aluminiumlåda som man hade förr. Japp, tur att dom fortfarande finns.
När jag såg mordinstrumentet för håltagningen svalde jag extra hårt. Skulle aldrig utsätta mig för sådan tortyr;-)
Signerade inte indianerna sina dokument med tre "xxx"?