måndag 14 mars 2011

Nostalgitripp 80-talet

Fick denna på mejl idag, så jag bara måste dela med mig. Jag tog bort några och valde ut de som passade in på mig.

80-talet, visst är det ofattbart att: 
*Vi köade utanför telefonautomater varje gång vi ville ringa hem
*Vi var på biografen i god tid för att inte missa reklamen 
*Seglarskon betraktades som 'klassisk' och 'tidlös' och användes såväl till vardags eller till fest
*En krusig permanent ansågs vara en trendig frisyr - både på tjejer och killar
*Ett Lycra-plagg vid namn 'Body' (som knäpptes i skrevet med en konstruktion som var fullkomligt ohanterlig, särskilt i kombination med alkohol) hade en naturlig plats i tjejernas garderober
*Vi fick inte hoppa på golvet när vi lyssnade på musik - då blev det hack i skivan
*Hyrde videoapparat för att kunna se på videofilm 
*Vi gick med i bokklubbar, skivklubbar och samlade på receptkort som vi förvarade i speciella boxar.
*Tights och storskjorta var en naturlig kombination
*Våra finaste tavlor förställde kyssande par i solnedgång, gråtande barn.
*Vi gick och tränade med stringtrosor utanpå gympadräkten
*'jag skriver en check' var en vanlig replik i shoppingsammanhang 


2 kommentarer:

BP sa...

Ska inte säga det högt: men det var bättre förr;-)

PS. Grattis till segern ikväll 4-2. "Känner" en bloggare från Luleå som nu gråter bittra tårar. Ds

Pernilla sa...

Det var tider det:)