torsdag 18 augusti 2011

Dagens boktips

Just nu är jag inne i ett lässtim, slukar bok efter bok. Boken som jag läser nu heter Kriget är slut av Morgan Alling, den är mycket gripande. En annan bok jag varmt vill rekommendera är Vinteräpplen. Klickade hem 4 nya böcker härom dag och vill gärna ha en massa boktips så jag kan klicka hem ännu fler böcker.
Nu ska jag läsa ett par kapitel innan jag ska kika på tv-programmet En andra chans.
btw kommer ni håg barnprogrammet Boktipset, det programmet älskade jag.....


3 kommentarer:

odd brown bird sa...

Började lyssna på Morgans bok som ljudbok men jag fick sluta efter ett tag, klarade liksom inte av att hantera grymheten som beskrivs. Hur kan man göra så mot barn?! Jag fattar inte!!

Skönt dock att veta att han bearbetat det nu i alla fall. Det måste ha varit en hård kamp.

Anonym sa...

Anders hälsar och tackar för tipset! Han har just avslutat sin senaste bok från biblioteket.se och satt och funderade vilken han skulle låna hem till iPaden. Allings bok fanns, så nu behöver han inte sitta och fundera längre :-)

BP sa...

Jag är också en periodare - med att läsa böcker alltså. Har slukat hur mång som helst under sommaren. Är bara så tråkig att jag håller mig till endast deckare - förutom "Hundraåringen" då.