tisdag 30 augusti 2011

Min märkliga granne

Jag och min granne bestämde oss för 2 år sedan att staket emellan oss, behövdes byggas om. Sak och gjort (efter 2 år iofs) så fixade jag en snickare som byggde nytt staket emellan våra hus, Eftersom grannen skulle på semester så sa jag till V att det han kunde göra klart grannens sida först, så att han fick betalt för sitt arbete. Den 14 juli var grannens sida klar och hon fick en lapp med hennes kostnad 3200:- och snickarens kontonummer.
Tro inte att grannen betalade som vi vanlig människor gör. Näe hon drar på semester och sätter inte in några pengar på snickarkontot. Efter 4 veckor kommer hon hem och jag pratar med henne ang pengarna och då skyller hon på att hon varit på semester. Efter ytterligare 2 veckor blir jag riktigt irriterad, så i söndags for jag in till henne och berättade för tonårsdottern + hennes kompis (mamman stod i duschen) att jag varit riktigt trött på att hennes mamma inte betalade för sin del. Det tog tydligen, för pengarna satt på kontot i måndags morse. R sa att han hade dött ifall en granne kommit och sagt till att jag varit skyldig stålars och speciellt när man har en kompis hemma.
Man undrar var problemet var. Eftersom vi bestämd detta för 2 år sedan så hade hon kunnat spara 133.33 /månaden så hade hon haft pengarna eller så får man säga att man inte har råd.  Tur att hon inte byggde ut sin altan på baksidan som jag gjorde, för då hade kostnaden ökat med ca 7000:-.
Nu vet ni allt om min märkliga grannen.



8 kommentarer:

Stattinskan sa...

Ja jisses ... Jag förstår inte att människor klarar av att ha skulder. Jag betalar fort som f*n eftersom det inte är en "skön" känsla att gå omkring och veta att man är skyldig
Gomorron

Emelie - Mamman som älskar vitt sa...

Usch då... vilken dålig stil och pinsamt betéende!

Kram!

♥ Sanna ♥ sa...

Grannar kan verkligen vara helt underbara eller helt knäppa och tyvärr kan man inte välja dom :(
Hoppas allt är bra med dig sötnos !!
Vi får ta ch fixa en resa för oss mammor med lite större barn ;)
Skulle vara hur kul som helst ;)
Kram

4U2 sa...

Någon sa till mig en gång: hus väljer du men inte grannarna!

Jess sa...

Så dåligt! Fast jag kan säga att jag är inte direkt förvånad... Det finns alltid så märkliga människor runt omkring en.
Ha en fin dag!

Anonym sa...

Fy vad dåligt! Tur att det ordnade sig, men tråktigt att behöva göra på det sättet...

Carina Sjölund sa...

Man ska aldrig sluta förvåna sig över vad konstiga människor det finns???!!!
Kramen♥

BP sa...

Oooops, inte visste jag att du hade en sådan sida också;-)
Men det gjorde uppenbarligen susen, även om jag håller lite med Ama här...