söndag 11 september 2011

Leverans av Linas matkasse

Sådärja, då har jag fullt upp kyl och lite i frysen med Linas matkasse. Allt såg så fräscht ut och imorgon lagar R middag och då blir det Parmesangratinerad fisk med tomat och champinjon. 
Avslutar detta blogginlägg med att skicka en massa tack till Mina dagar för tipset för att få bort bananflugor. 
Jag kompletterade tipset med att hälla kokande vatten i köksvasken, för det är där de lägger sina ägg. Byttan med sörjan lockade ett 10-tal bananflugor med en gång.



9 kommentarer:

Mallan sa...

Brukar ni ha Linas matkasse'? Jag är lite nyfiken på den.... :-)

BP sa...

Oj, oj, oj!!! Här finns det mat att frossa i!!! Lycka till!!!
Å tipset med bananflugor ska jag definitivt komma ihåg när dom dyker upp.
Visst är bloggvärlden världens bästa uppslagsbok!!!

Anneli sa...

De där matkassarna låter verkligen smarta, här får man botanisera i frysen i stället.

Viktkamp sa...

Vi hade Linas matkasse förra året =) Var nöjda men för min del var det för mycket pasta. Kram

Stattinskan sa...

Ja, de där bananflugorna är ett gissel - men de som brukar flytta in hos mig är så dumma att de drunknar i min blandning av vatten, vinäger och diskmedel
Gomorron :-)

Camilla sa...

Vad behändigt med Linas matkasse. Jag har läst på många bloggar att det många som har just Linas matkasse. Tyvärr fungerar det nog inte här uppe i Norr :(
Kram!

BM sa...

Hej :)
Tycker absolut att du ska testa meditation. Jag är inget proff och flyger inte iväg ut i rymden när jag mediterar, men det kan vara skönt att bara sitta tyst och andas en stund.
Linas matkasse, är det värt pengarna? Vi är en familj på tre och jag funderar på att testa :).
Tack för dina inlägg, dom värmer som vanligt!
Ha en superbra start på veckan!
Kramar BM

♥ Carina ♥ sa...

Det verkar behändigt med Linas matkasse. Lite sugen på att testa...
Kram

Anonym sa...

Härligt med första leveransen =D Ska bli spännande att läsa vad ni tycker om recepten ^^