tisdag 13 september 2011

Linas matkasse dag 2

I dag tillagade R Citron- och fänkålsbräserad kyckling med ris. Mycket gott även idag. Ett extra plus är att komma hem och det doftar mat när man öppnar ytterdörren och man kan slå sig ner vid ett dukat bord. Stort tack älskade R <3
Frukostseminariet var jättebra och Ami Hemviken från Mindset som föreläste om Retorik var kanonbra och jag fick med mig mycket hem som ska användas. Har ni chansen att lyssna på Ami Hemviken ta den, ni kommer inte att ångra er.

Matbilden blev inte bra, så det fick bli en fänkålsbild istället ;)

5 kommentarer:

Mina dagar sa...

Underbart att få maten lagad och serverad.
Det där lät smarrigt.
Jahaja...då ska jag vara lyhörd ifall det ska hållas ett föredrag med Ami. Jobbet ordnar ibland så vi kan få gå på bla sånt.

KUL Susanne att mitt bananflugetips funkade även hos dig! NU ska jag ta och hälla i kokande vatten i vasken, ja det ska jag och hoppas på att alla små ägg eller nått dör ha´! TACK för det tipset!
Kram Eva

BP sa...

Visst är det härligt att komma hem till ett dukat bord - lyx:-)
Kul att du tyckte om föreläsningen också!

Jenny sa...

Mums det där. Går i matkassetankar själv.

Anonym sa...

Fänkål har blivit en favorit. Om du någon gång funderar på att hyra ut R står jag först i kön ;)

Pernilla sa...

Det är underbart när ens barn fixar maten:) Lät gott också!