fredag 16 april 2010

Det är gött å leva.....



Chillar i soffan med ett glas rött, hör vårfåglarna kvittra och ska blogga om vad som har hänt sedan senaste inlägget.
Idag har jag sprätt runt på arbetet i min ursnygga röda DIF Hockey SM Final 2010 tröja. Är en riktigt stolt Djurgårdare idag efter gårdagens seger i den 1:a finalmatch.
Ska inte prata så mycket om dagen mer än att idag var det avtackning av Sören. Trist att han ska sluta, men härligt för Sören.
Torsdagen gick i sportens tecken. Började sportandet med ett 1 timmes Bodypump pass nere på gymmet, efter arbetet promenerade jag från arbetet (S:T Eriksgatan 117) till Globen. Möte upp Inger vid Hovet. På Hovets hörna intog vi något läskande och lyssnade på Arto "Ärtan" Blomsten. Ärtan berättade lite roliga historier om när DIF tog SM-Guld 1988, 1989 och 1990. Skrattade gott och tog till mig uttrycket "får jag ta 2" ;)
Sedan drog Sveriges snyggaste tifo igång, fanastiskt... Alla mina 100-lappar jag skänkt till Fabriken gav utdelning.
Sista 5 i 3:e var troligt spännande... Hur det slutade? 4-3 till mina hjältar <3
btw så beställde vi säsongskort till säsongen 2010/2011
Dagens avslutande sportande var att jag i princip hoppade i 3 perioder ;)

2 kommentarer:

BP sa...

Ja inte ens jag kunde låta bli att lägga upp en bild på tröjan på bloggen. Den är inte stor (bilden alltså) men jag är glad för dig och Inger. Som sagt... man måste ju hitta ett alternativ till grön/vitt och DIF duger så fint så...just nu.

Anonym sa...

Håller med B! Vi som inte egentligen gillar hockey och Djurgårn, gläds så med dej och Inger! Och det känns väldigt bra just nu!!
/malena